Praat Fries met me

Telefoon Fries

Wellicht heb je het al gehoord? In Friesland is een taalrelletje uitgebroken, nadat bekend is geworden dat het niet altijd mogelijk is om als klant in het Fries met een werknemer van de bank te praten. Bij de Volksbank, waaronder SNS en RegioBank, staat klanttevredenheid en toegankelijkheid centraal. We begrijpen het belang van een persoonlijke en laagdrempelige dienstverlening, vooral ook in gebieden zoals Friesland waar het Fries een belangrijke rol speelt. Daarom zijn al onze medewerkers, zowel op kantoor als aan de telefoon, volledig in staat om klanten in het Fries te woord te staan. 

We geloven in het respecteren van regionale talen en culturen en willen ervoor zorgen dat al onze klanten zich gehoord en begrepen voelen, ongeacht welke taal ze spreken. Door klanten de mogelijkheid te bieden om in hun eigen taal te communiceren, versterken we de band met de lokale gemeenschap en tonen het belang van diversiteit en inclusie. 

Bron: Financieel Dagblad